NOWOŚĆ - SZKOLENIE ONLINE!
W związku z rosnącym zainteresowaniem naszym szkoleniem „Pierwsza pomoc psychologiczna” zapraszamy do udziału w szkoleniu otwartym online.Szkolenie trwa jeden dzień (9-15), a po jego ukończeniu uczestnicy otrzymują nasz Certyfikat.
Zapraszamy do wypełnienia formularza, w którym zgłaszają Państwo chęć uczestnictwa - na tym etapie nie wymagamy żadnych płatności. Po zebraniu odpowiedniej liczby chętnych wraz z preferowanymi terminami zorganizujemy szkolenia i skontaktujemy się z Państwem odnośnie wszystkich szczegółów i płatności. Link do zapisów znajduje się tutaj:
Pierwsza pomoc psychologiczna
w pracy
Szkolenie z pierwszej pomocy psychologicznej przeznaczone jest dla liderów, managerów, pracowników działów HR oraz wszystkich, którzy w swojej pracy mają kontakt z innymi ludźmi. Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób rozpoznawać i reagować na pierwsze symptomy kryzysu psychicznego czy nagłego pogorszenia dobrostanu psychicznego.
Umiejętności po szkoleniu
-
rozpoznawanie oznak stresu, przeciążenia i kryzysu psychicznego u współpracowników – uczestnicy nauczą się dostrzegać wczesne sygnały trudności emocjonalnych.
-
udzielanie wsparcia w sposób empatyczny, bezpieczny i nieoceniający – bez wchodzenia w rolę terapeuty i z poszanowaniem własnych granic.
-
reagowanie z uważnością i spokojem w trudnych sytuacjach interpersonalnych – zarówno jako lider, jak i członek zespołu.
-
prowadzenie rozmowy wspierającej – z wykorzystaniem konkretnych narzędzi komunikacyjnych: co powiedzieć, czego unikać, jak słuchać i kiedy przekierować dalej.
-
rozwijanie asertywności i odporności psychicznej osoby wspierającej – z elementami profilaktyki wypalenia w roli pomagacza.
-
wzmacnianie poczucia sprawczości i kompetencji – dzięki czemu maleje lęk przed „zrobieniem czegoś źle” w kontakcie z osobą w kryzysie.
-
wspieranie kultury bezpieczeństwa psychologicznego w zespole – poprzez świadome budowanie relacji opartych na zaufaniu i trosce.
W programie:
-
Modele dobrostanu, zdrowia psychicznego i kryzysu
-
Rozpoznawanie symptomów pogorszenia się zdrowia psychicznego pracownika
-
Najczęstsze przyczyny kryzysu: wypalenie zawodowe i stres, depresja, lęk, uzależnienia
-
Prowadzenie rozmów z pracownikami na temat zdrowia psychicznego - cele i ograniczenia
-
Międzynarodowe standardy psychologicznej pierwszej pomocy
-
Nawiązywanie kontaktu i rozpoczynanie rozmowy
-
Posługiwanie się schematem ALGEE - ćwiczenia
-
Rozmowy z zespołem na tematy związane z kryzysem psychicznym
-
Kierowanie do specjalisty: Polski system wsparcia
-
Możliwe działania organizacyjne zgodne z firmową polityką dbania o zdrowie psychiczne

Organizacja
-
obecnie prowadzimy szkolenia zamknięte - dedykowane dla danej organizacji
-
szkolenie prowadzimy w formie online oraz stacjonarnej u Klienta (do 15 osób)
-
czas trwania to 1 dzień lub 2 dni (6 lub 12 godzin)
-
dostępne również w języku angielskim
-
po szkoleniu uczestnicy otrzymują praktyczne materiały szkoleniowe
-
po szkoleniu uczestnicy otrzymują certyfikat oraz możliwość posługiwania się logo

Prowadzenie
Olga Mac - psycholog, certyfikowana psychoterapeutka w nurcie terapii skoncentrowanej na rozwiązaniu.
Olga Mac jest z wykształcenia psychologiem i psychoterapeutą. Ukończyła Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz 4-letnie Studium Psychoterapii w Centrum Terapii Krótkoterminowej w Łodzi.
Od kilkunastu lat prowadzi warsztaty psychoedukacyjne oraz szkolenia dla firm z zakresu m.in. komunikacji, radzenia sobie z konfliktem, prowadzenia trudnych rozmów, wypalenia zawodowego, budowania odporności psychicznej oraz wielu innych. Jako konsultant wspiera działy HR we wdrażaniu polityki ochrony zdrowia psychicznego, prowadzi również audyty dobrostanu w miejscu pracy.
Posiada szerokie doświadczenie kliniczne związane z udzielaniem wsparcia psychologicznego, interwencji kryzysowej i prowadzeniem psychoterapii. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, Brief Solution Focus Therapy Association oraz European Brief Therapy Association.